מתקדמים גם במכירות ברשת – כל מה שאתם צריכים לדעת על אתרי ecommerce

אתרי מסחר אלקטרוני (ecommerce) הם סוג אתרים פופולארי מאוד בשנים האחרונות אצל יזמי אינטרנט. אבל אם אתם בעלי אתר ecommerce או שוקלים להקים אתר כזה, יש עוד תחום שחיוני שתשקיעו בו – קידום אתרי מסחר אלקטרוני. מה זה אומר? ומה מיוחד בהקשר זה לגבי אתר מסחר?

במה מדובר?

בדומה לקידום אתרים בכלל, קידום אתרי מסחר אלקטרוני מיועד להביא את האתר לידיעת לקוחות פוטנציאליים. המטרה היא, שלבסוף הלקוחות המתאימים ביותר ייכנסו לאתר ושכמה שיותר מהם יהפכו לקונים בפועל וללקוחות חוזרים. במילים אחרות, באמצעות קידום באתרי ecommerce, אתם ממקסמים את יחס ההמרה ובהמשך לכך, גם את ההכנסות ואת הרווחים. למי זה מתאים? לכל מי שמפעיל חנות מסוג זה! אלא אם יש לכם רק לקוחות קבועים, שכולם כבר מכירים את החנות ואתם לא רוצים עוד לקוחות. כמה עסקים נמצאים במצב הנדיר הזה?

מדוע זה חשוב?

ראשית, חיוני להבין מדוע חשוב להשקיע בפעילות קידום מסוג זה:

 

 

  • בלי קידום, אין כניסות לאתר – ללא קידום כזה, האתר שלכם יהיה "פיל לבן". כמו קניון חדש ונוצץ אבל שומם, בגלל שאיש עדיין לא שמע עליו.
  • אתרים בעלי מאפיינים מיוחדים – קידום אתרי מסחר, שונה מהיבטים רבים ביחס לקידום אתר תדמיתי פשוט. זאת, הן משיקולים של אופי הפעילות העסקית שבה מדובר והן משיקולים טכניים של הקידום עצמו.
  • התמודדות מול תחרות – התמודדות מול עסקים שעשויים להיות בעלי תקציב גדול מאוד לקידום כזה. דווקא מאחר שמדובר בחנויות. כלומר, במקור ישיר ומרכזי להכנסות עבור אותם עסקים.
  • הצורך במומחיות – למרות שניתן ללמוד ולבצע קידום אתרים לבד, זהו תחום התמחות נרחב ועשיר בפרטים. לידע ולניסיון, יש כאן השפעה מכרעת לגבי התוצאות. במיוחד מאחר שמדובר בחנות ולא אתר תדמית רגיל, חיוני להסתייע במומחי קידום אשר מנוסים בקידום אתרי מסחר.

עוד היבטים בולטים

הצד המעשי של הקידום, בנוי משלבים רבים ומלא מעט פרטי פרטים טכניים. בין השאר, יש להתייחס ל

  • תמהיל פעילויות שיווק נכון – לנתח את צרכי העסק ומאפייניו ומאפייני הלקוחות, בכדי להחליט על גישת השיווק המתאימה ביותר. זה יכול להיות קידום אורגני, קידום ממומן, שימוש בניוזלטר, קידום ברשתות חברתיות ועוד. בדרך כלל יהיה בכל מקרה קידום אורגני, שהוא חשוב מאוד. במקרים רבים, יהיה תמהיל גישות. אך העיקר, הוא להגדיר את פעילויות הקידום המתאימות ביותר, ביחס למטרות העסקיות שלכם.
  • חוויית המשתמש – חוויית משתמש טובה, היא היבט קריטי בהצלחת אתר ובוודאי במקרה של אתר מכירות. היא מתבטאת בין השאר, בקלות איתור מוצר מבוקש ורכישתו, במהירות טעינת עמודי האתר ומראה נאה ועקבי של האתר.
  • תוכן איכותי – החל מתיאורי מוצרים ותפריטים ועד מאמרים בבלוג באתר.
  • היבטי משלוח – שפרטים לגבי המשלוח כגון עלויות וזמני הגעה, לא ייפגעו בהצלחת החנות אלא להיפך.
  • אבטחה – באתר מסחר, ידוע שגולשים נמנעים לעתים מלבצע רכישה, בגלל חשש בהקשר לאבטחה. לכן, חשוב לטפל היטב בנושא האבטחה באתר וגם להסביר לגולשים אליו עד כמה וכיצד האתר מאובטח.
  • מדידה ושיפור – קידום כרוך בביצוע מדידות שונות, לפני התחלת צעדי שיווק, במהלכם ולאחריהם. המדידות מאפשרות למומחי הקידום וגם לבעלי החנות, להבין את המצב הנוכחי שלהם, להמחיש את השיפור שהתקבל, לזהות שאין מספיק שיפור ועוד.
  • שינויים ומודיעין עסקי – חשוב גם להיות עם האצבע על הדופק, מבחינת שינויים חשובים בסביבה העסקית בה פועל האתר ובעולם קידום האתרים. למשל, מה עושים המתחרים העיקריים של החנות, מבחינת שיווק באינטרנט?

לסיכום

השורה התחתונה ומה שחשוב במיוחד לזכור: קידום אתרים איכותי, הוא מרכיב חיוני בהצלחת אתר מסחר אלקטרוני.

נגישות