מתכוני בשר חגיגיים לערבי חג משפחתיים

החגים מתקרבים? אם מרבית בני המשפחה והחברים שתזמינו אל שולחן החג עם לא טבעונים או צמחונים, אתם כמובן צריכים לדאוג למנה בשרית טעימה ומפנק ולפעמים אפילו לכמה כאלו. ברגעים האלו, מרביתנו בוחרים ללכת עם המנות המוכרות והמאכלים שאנו רגילים להכיר ואין ספק שזה משהו שפוגם מעט במקוריות ועשוי להפוך את הארוחות המשותפות למשעממות וטריוויאליות. למרבה המזל, עם מעט תעוזה וראש פתוח, בהחלט ניתן להכין מנות בשר מקוריות, להפתיע את האורחים והמוזמנים לשולחן החג ולהפוך אותו לקצת יותר ייחודי ומרענן. אם גם אתם מתקשים לצאת מהגבולות המוכרים, אספנו עבורכם כמה מתכונים מנצחים למנות בשריות שיהפכו את החג לחגיגי ומיוחד עוד יותר אפילו.

צלי אנטריקוט ביין

ראשית כל לפני שנתחיל, נזכיר כי על מנת שהמתכונים יצליחו, עליכם לדאוג תמיד לבשר איכותי וטרי. רכשו רק בשר איכותי כמו הבשר של "מעדני גורמה" והסיכוי לטעויות בדרך הוא די קלוש. כאמור, צלי אנטריקוט טוב מתחיל בבחירת בשר איכותי ורצוי לבחור נתח שגם מכיל לא מעט שומן שהוא אידיאלי להכנה כצלי. בשביל 6 מנות יש לבחור נתח בגודל התחלתי שבין 2 ל-3 קילו ויש להגדיל אותו ככל שיש יותר סועדים. במרינדה יש לשים בצל חתוך לקוביות, גבעול סלרי פרוס, 6 שיני שום, מעט שמן זית, בקבוק יין אדום, טימין ורוזמרין, עלי דפנה וכמה גרגרי פלפל אנגלי. מערבבים את כל החומרים בסיר ומכניסים את הנתח, לו יש לתת לנוח 24 שעות במקרר לפני ההכנה. לאחר מכן יש לסגור את הבשר בנפרד מכל צד ולהחזיר לסיר. מכאן יש לשים את הסיר בתנור שחומם מראש ל-165 מעלות לשעה בערך. מוציאים מהתנור, פורסים ואוכלים בתאבון. שימו לב להוציא רכיבים שאינם כשרים לפסח בחג.

להרשים את האורחים – נתח קצבים מפנק

כאן מדובר במתכון מעולה שיתאים בכל חג ובעיקר בשולחן של ראש השנה ופסח. מצד אחד, בניגוד לאנטריקוט, מדובר בנתח דק יחסית ולכן אין צורך לצלות אותו למשך זמן ארוך מדי, ומצד שני לא מדובר בבשר שמתאים לבישול ארוך ועל כן הוא פחות מתאים לתבשילי קדרה. דרך ההכנה האופטימלית היא צריבה קלה על המחבת ולאחריה יש לפרוס את הנתח לפרוסות דקות. מומלץ להמליח ולפלפל מעט לפי הטעם. כמו כן, אם אתם מדליקים אש בחג, אפשר להכין את הנתח על המנגל בנוסף. בשיטה הזו מומלץ לחתוך את הנתח לקוביות קטנות ולשפד על שיפוד מתכת, לבזוק מעט מלח ופלפל ולהניח על גחלים חמות, אבל שלא יהיו לוהטות מדי ובוודאי שלא על אש גלויה. שימו לב כי צריבה מהירה וקלה בהחלט תעשה את העבודה. מתאים במיוחד על מצע בורגול, אורז או קינואה

רך ונימוח – בריסקט במרינדת דבש, סויה וזרעי כוסברה

מניחים את הנתח בפיירקס על מצע בצלים חתוכים ולאחר מכן מכינים רוטב אסייתי על בסיס סויה עם סוכר חום, שום כתוש, מעט חומץ וכן פלפל צ'ילי חתוך דק. לאחר מכן מוסיפים לרוטב כוס מים מפני שהבשר צריך לספוג הרבה נוזלים בתהליך הצלייה בשביל לצאת עסיסי ורך בסופו של דבר, שימו לב שהנוזל מגיע לפחות עד לחלק המרכזי של הבריסקט. עוטפים את הפיירקס היטב בנייר כסף כדי למנוע התייבשות של הנתח ומכניסים לתנור על חום של 160 מעלות ל-3-4 שעות. מוציאים, פורסים לפרוסות דקות ומתענגים על כל ביס.

מקווים שהצלחנו לתת קצת השראה, בטוחים ששולחן החג שלכם הולך להיות מפנק, ייחודי ועם הרבה אוכל טעים. חג שמח!

נגישות