איך אופים קינוחים פרווה – בלי להתפשר על הטעם?

בינינו, מי לא אוהב לקחת ביס מדי פעם מקינוח מתוק ומפנק שמשאיר טעם טוב בפה ומעלה את רמות הסוכר בגוף? זה כיף לאכול קינוחים כאלו לצד הקפה בהפסקה, באירועים מיוחדים כמו ימי הולדת או חגיגות אחרות, וכן – גם אחרי ארוחה עיקרית טובה, כמו ארוחות שישי משותפות לצורך העניין. יחד עם זאת, שומרי הכשרות בינינו יודעים שזאת יכולה להיות בעיה להנות מקינוחים מתוקים כאלו אחרי ארוחה בשרית, שכן מקובל לחשוב שכל הקינוחים הכי שווים וטעימים שיש הם כאלו שיש  בהם מרכיבים חלביים מסוגים שונים. נשאלת השאלה האם ניתן להנות מקינוחים מתוקים וטעימים שהם פרווה ולא מכילים מוצרי חלב? האמת היא שיש סיכוי שתמצאו כאלו שיגידו לכם באופן חד משמעי שזה לא אפשרי, ושהדרך היחידה להכין קינוחים טעימים היא עם מוצרי חלב, אבל אם אתם שואלים אותנו זה ממש לא נכון ובהחלט יש דרכים בהם ניתן להנות ממתוק ללא מוצרי חלב, וממש לא צריך להתפשר על הטעם. הנה כמה דרכים שיאפשרו לכם לעשות זאת.

השתמשו בשוקולד מריר

אחד הרכיבים המרכזיים בקינוחים מוצלחים הוא כמובן השוקולד, ולמרבה המזל ממש לא צריך לוותר עליו כשמכינים קינוחי פרווה. אפשר להשתמש בשוקולד קליבו פרווה שגם ניתן לקנות בכמות גדולה, וכך להשתמש בו בכל פעם שחשקה נפשנו במתוקים טעימים. שוקולד הקליבו הוא שוקולד מריר למעשה, כך שבניגוד לשוקולד חלב ושוקולד לבן בהם משתמשים הרבה פעמים בקינוחים, הוא פרווה לגמרי ואין שימוש במוצרי חלב.

איך אופים קינוחים פרווה - בלי להתפשר על הטעם?

שימוש במוצרים טבעוניים

מעבר לשוקולד, חשוב להבין שלכל רכיב חלבי המשמש להכנת קינוחים יש כיום תחליפים מצוינים מהעולם הטבעוני. כך למשל, אם אתם צריכים להשתמש בחלב לקינוחים שלכם, אתם יכולים להשתמש במקום בחלב פרה בחלב שקדים, חלב סויה או חלב אורז שהם כמובן פרווה לגמרי. באותו אופן ניתן להכין קינוחים עם שמנת צמחית לחלוטין (חשוב לדעת מתי להשתמש בה ומתי בסוגים אחרים) ואפילו אפשר לרכוש גבינות טבעוניות שעשויות מקשיו או מסוגים אחרים של אגוזים ולהכין איתם עוגות גבינה טבעוניות בטעמים שממש ללא נופלים מהמקור, ואגב אפילו יותר בריאים על הדרך.

על הסוכר אתם לא חייבים לוותר

אנחנו רוצים לדבר על ההנחה הרווחת שמה שעושה את הקינוחים שאנו טעימים הוא הרכיבים החלביים שבהם. אכן, מוצרי חלב שונים יכולים לעזור לנו להכין קינוחים טעימים במרקמים מיוחדים, אבל הם בהחלט לא הרכיב המרכזי שהופך את הקינוח למה שהוא. מה כן אם כך? אין ספק שמדובר על הסוכר שאנו מוסיפים שנותן את המתיקות. אגב, אם אתם רוצים להכין קינוחים קצת יותר בריאים על הדרך ומעוניינים בתחליפי סוכר שהם גם פרווה, אפשר להשתמש במייפל טבעי או בסילאן ולרוב נקבל תוצאה נפלאה וטעימה.

קודם כל שווה לנסות

הבעיה הגדולה ביותר היא שאנשים חושבים כאמור שאין אפשרות להכין קינוחי פרווה טעימים באמת וזה פשוט לא נכון. מתוך כך מי שרוצה להתפנק עם מתוקים טובים, הרבה פעמים בכלל לא מנסה להחליף את מוצרי החלב בתחליפי פרווה וכך אין בכלל סיכוי שנגיע למודעות שזה בכלל אפשרי.

על כן, אנו מעודדים אתכם להתחיל ולנסות להכין מתוקים פרווה כבר בהזדמנות הראשונה שיש לכם. סביר להניח שבתוך זמן קצר תגלו גם אתם שהאפשרויות הן רבות ונפלאות ואפילו תוכלו לשכלל את טכניקות ההכנה שלכם ככל שעובר הזמן.

חפשו את התחליפים המתאימים לקינוחי פרווה, הכירו את סודות המטבח הטבעוני וזכרו שהסוכר תמיד לרשותכם ותוכלו להכין קינוחים מתוקים וטעימים בלי מוצרי חלב!

נגישות