יש משרדים שברגע שתיכנסו אליהם מייד תרגישו את האנרגיה של החלל. זה יכול לקרות גם לחיוב במשרדים מעוצבים באלגנטיות ובטוב טעם וגם לשלילה במשרדים צפופים וחסרי השראה. חללי עבודה הם הרבה יותר מרק ארבעה קירות ושולחות עבודה. הם מטפחים יצירתיות, מעודדים פרודוקטיביות ומרימים את המורל של העובדים שלכם. כבעלי עסק או נציגי חברה אתם לא רק שוכרים שטח, אתם יוצרים סביבת עבודה שתשרת את כל עובדי המשרד. במדריך זה ננחה אתכם בבחירת המשרד המושלם, שיהיה תואם לקצב ולחזון של העסק שלכם.
הבינו את הצרכים שלכם
- הגודל קובע: אחד הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון הוא גודל החלל. חשבו על מספר העובדים, על אופי עבודתם ועל הציוד הדרוש להם. צריך להיות מספיק מקום לשולחנות, חדרי ישיבות ואזורים משותפים. בנוסף, חשבו על צמיחה עתידית. אם אתם מצפים לשכור עובדים נוספים בשנים הקרובות, ודאו כי המשרד יכול להכיל אותם. באתר מניבים תוכלו למצוא אפשרויות שונות של נכסים בגדלים שונים למכירה ולהשכרה ברחבי הארץ.
- שיקולי פריסה: לפריסת המשרד יכולה להיות השפעה רחבה על זרימת העבודה. האם אתם זקוקים לקומה פתוחה ומשותפת או שמחלקות בודדות זקוקות לחדרים נפרדים? הבינו כיצד הצוותים שלכם יתקשרו וינועו בתוך החלל.
חשיבות המיקום
- ֹנגישות לעובדים: המשרד צריך להיות נגיש בקלות לעובדים שלכם. אם רוב העובדים שלכם מסתמכים על תחבורה ציבורית, משרד ליד תחנת רכבת תחתית או תחנת אוטובוס יהיה אידיאלי. אם רובם מגיעים ברכבים פרטיים, ודאו שיש חניה בשפע.
- נוחות הלקוחות: חשבו על הלקוחות שיבקרו במשרד שלכם. המיקום צריך להיות נוח וקל למציאה, ולהשאיר רושם חיובי.
- שירותים מסביב: קרבה למסעדות, בתי קפה ושירותים אחרים יכולה להיות בונוס לעובדים וגם להועיל לפגישות עם לקוחות.
העריכו את תנאי השכירות
- משך זמן: שימו לב לאורך השכירות. חוזי שכירות לטווח קצר מציעים גמישות רבה יותר, במיוחד עבור סטארט-אפים שעשויים לגדול במהירות בשטח. חוזי שכירות ארוכי טווח עשויים להציע תעריפים נמוכים יותר, אך יכולים לכבול אתכם.
- עלויות נוספות: מעבר לשכר הדירה החודשי, קחו בחשבון עלויות כמו דמי אחזקה, דמי שירות ותוספות שנתיות פוטנציאליות.
- סעיפי סיום השכירות: הבינו מהם התנאים שבהם ניתן לסיים את השכירות, והאם הם כוללים קנסות או דורשים תקופת הודעה מוקדמת.
בדקו את המתקנים והתשתיות
- תשתית טכנולוגית: בעידן הדיגיטלי של היום, חיבור אינטרנט אמין הוא בעל חשיבות עליונה. בדקו אם בבניין יש תשתית אינטרנט מהיר. בררו גם לגבי קווי טלפון ודרישות טכנולוגיות אחרות שעשויות להיות לעסק שלכם.
- בטיחות ואבטחה: ודאו שלבניין יש אמצעי בטיחות חשובים כמו אזעקות ויציאות חירום. קראו על איך להיערך לרעידת אדמה ובדקו שהמשרד החדש עומד בתקנים.
- תשתיות: בדקו את הזמינות והאמינות של תשתיות בסיסיות כמו מים, חשמל ומערכות חימום או קירור.
נקודות נוספות
- מראה מקצועי: חלל העבודה צריך להתאים לתדמית החברה שלכם. משרד עורכי דין עשוי לבחור בסביבה מסורתית ורשמית יותר, בעוד שסטארט-אפ טכנולוגי יחפש עיצוב מודרני וצעיר יותר.
- הזדמנויות שילוט: בררו אם אתם יכולים להציב את שילוט החברה שלכם מחוץ לבניין או בתוך הלובי. זה לא רק עוזר ללקוחות לאתר את המשרד שלכם אלא גם מסייע במיתוג.
- כשרות המשרד: כניסה למשרד חדש דומה מאוד לכניסה לבית חדש, וגם במקרה זה חשוב לשים לב להפיכת המקום לכשר על ידי התקנת מזוזה, הכשרת כלים וקבלת ברכה מהרב.
- אפשרויות הרחבה: ככל שהעסק שלכם גדל, ייתכן שתזדקקו לשטח נוסף. בדקו אם הבניין יכול להכיל את הצמיחה הזו, בין אם באמצעות חללי משרדים סמוכים או על ידי מתן אפשרות לשינויים.
לסיכום
בחירת חלל המשרדים הנכון היא החלטה שהיא מעבר לאסתטיקה או למיקום. זוהי השקעה בעתיד החברה שלכם, הקובעת את הטון לשיתוף פעולה בין עובדים, אינטראקציות עם לקוחות ויעילות כוללת. כשאתם שוקלים את האפשרויות שלכם, קחו בחשבון את ההשלכות ארוכות הטווח וכך תוכלו לבחור את המשרד האופטימלי בשבילכם.